My Blog List

Monday, November 16, 2009

KURSUS PEMANTAPAN JURULATIH DAN PENYAMPAIAN SANDANG PERINGKAT ZON SELATAN

aSalam 1 Malaysia. Kami AJK PSSGM Negeri Melaka telah mengadakan mesyuarat bersama. Maksud bersama ialah Pentadbiran, Majlis Gurulatih dan Majlis Lembaga Adat. PSSGM-Mlk akan meneruskan program Pemantapan Jurulatih pada masa yang ditetapkan iaitu dari 3 - 6 Dis 2006. Di Ayer Keroh, Melaka. Saya sebagai YDP Negeri merangkap Pengerui MGurulatih telah memberi mandat kepada Cg. Hairolnizam Johar (SU MGLNMlk) setakat ini .....beres.
Juga sebagaimana rancangan asal Majlis Penyampaian Sandang juga akan disampaikan pada 5 Disember 2009 ditempat yang sama. Selaku Tim. Imam Khalifah telah menegur dan mengarahkan Pengerusi MLA supaya ikut perancangan asal.

Program PSSGM Melaka ini turut menjemput negeri negeri lain dalam Malaysia,untuk dikuatkuasakan , seterusnya akan dikuatkuasakan diseluruh dunia.
Tidak hairanlah Singapura telah menyuarakan niatnya untuk bersama. Kita terima penyertaan mereka. Another ships forms a stronger fleet..
Kursus lebih berkisar kepada maklumat terkini yang diputuskan pada Mesyuarat Majlis Gurulatih Kebangsaan yang berlangsung selama 4 hari di D' Palma, Ampang. Jadi Melaka buat dulu.

5 Dis 2009, Penyampaian Sandang untuk N.Melaka. Tiba tiba negeri lain tanya nak bersama kita terima. Penyampaian Sandang memertabatkan jasa dan pencapaian sesaorang yang telah berjasa, Setakat nak pakai lawa je.....rentikanlah. Tunjukan kerja.

Beberapa nama untuk dikemukakan, AJK Kebangsaan OK je. Imam Khalifah yang telah dikosongkan selama 20 tahun akan di isikan. Khalifah Besar dah ada calun, Kipas Emas, Khalifah Kanan tiap tiap daerah, barisan Khalifah, Serikandi dll., yang turut menyumbang dalam perkembangan PSSGM. Dhif kehurmat yang menyampaikan .......Lembaga Waris Amanah.
Bayaran untuk Kursus RM100 dgn makan dan penginapan, majlis P.Sandang bayaran RM120/=

Sejumlah permohonan telah diterima. Jika yang berminat untuk menyertai program ini sila emailkan kepada: pssgm_melaka@yahoo.com untuk keterangan lanjut. Jangan cerita sahaja .....nak tetapi borang tak sampai.

No comments: