My Blog List

Monday, November 23, 2009

PUTUS SUDAH KASIH SAYANG

Salam 1 Malaysia. AGM dah selesai. Betul kata Cik Ema dan ahli ahli yang lain, kalau dilayan orang gila. maka gilalah kita dibuatnya. Jumpa orang gila......... biarkan, biarkan.

Saya nak sambung cerita dan pengalaman................biarlah orang yang suka bising tu dengan halnya, macam NYAMOK. Dia asyik berdengong kat telinga tapi tak tahu hujong pangkalnya. Gatal juga kalau dia gigit telinga. Kalau saya ada masa nanti, saya cerita tentang nyamok, pijat-pijat , langau dan tungau dalam organisasi PSSGM.

Memang saya orang Melaka tulen. Dibesarkan dalam Wilayah Naning, antara wilayah terahir jatuh ketangan British, itu pun satelah ada tali barut @pemgkhianat dari wilayah berjiran (sejarah tak boleh diubah). Moyang sabelah bapa adalah pembesar dari Kerajaan Langkat (dahulunya Inderagiri). Dikenali dengan namaTegku Paglima Husin bermastautin di Pengkalan Balak, Melaka satelah diburu Belanda bergelar Demang Husin Mata Boya dn bersahabat baik dengan Undang Naning ketika itu. Demang mempunyai 2 isteri. Seorang dibelah pantai dan seorang lagi Naning. Saya susur galur dari Wilayah Naning. Apa bendanya Naning tu..........
Yang saya nak beritahu pada anak anak saya, bahawa kita tahu susur galur keturunan. Kita sangat teguh pada setia kawan dan sanjung kepada establishment. Sokong kuat pada pemimpin, tidak sesekali jadi pembelot atau pengkhianat. Jangan jadi duri dalam daging pada bangsa. Jangan jadi pembelot, penghianat. Paling tidak jangan jadi PARASIT.

Orang Melaka memang kahau, kalau berjumpa kawan lama yang dah lama tak jumpa. Maka mukadimahnya sangat pedas. Berbakol bakol sumpah seranahnya. Tapi takde hal punya , orang bukan Melaka ingat macam bertengkar. Memang kami dah lali. TETAPI kami pon tak suka praktik kan di luar Melaka TAPI.......jangan mintaklah beee.... Kami hati mau baik.

Saya nak buka email dari Gayong Grup tapi di block pada area M.Tanah, maka tak dapat surf, kalau di luar kawasan ...boleh plak. Satu hari saya akan letak godam.

Macam macam hal saya dengar. Nak selesaikan lepas AGM. Tambahkan affidavit. Kami baru terima 7 affidavit.Nak buat akuan bersumpah. Nak buat repot polis.....buat. Nak buat aduan kepada PPS di Bkt Jalil.....buat. Nantikan giliran kami pula. Ada yang baling batu sembunyi tangan. Ada jadi spy merangkap tali barut, berpura berbaik dengan saya tapi niatnya semata mata nak tikam belakang........buat. Ini jadi satu sempadan untuk saya.
Mereka buat sembahyang....., sulat hajat dan istiharah. Mohon yang benar dibenarkan. Yang hak tetap pada yang hak. Mereka sebenarnya membantu kami 100%. Kami yang benar dan juga yang hak. Kalau EGM dan AGM dibatalkan , berbalik pada yang mentadbir. Dok pi dok mai tang tu gak.
Selama saya berada didunia ini. Selama 46 tahun menjadi mueid Gayong , menjadi anak murid Meor Abd Rahman, tak telintas dibenak ku untuk merosakkan Silat Gayong. Belajar silat dulu dan belajar taat dengan guru guru. Jangan nak tipu guru yang tak bersekolah tinggi.

Saya ada salinan permohonan si polan supaya Bengkong Hitam tak payah diuji kepada En Razali Salleh, dah dibenarkan dia tikam belakang pulak.

PUTUS SUDAH KASIH SAYANG

1 comment:

ismail said...

askum..Dato....bawa bersabar Allah selalu bersama pada orang yang benar Dato...