My Blog List

Monday, October 19, 2009

PERSIDANGAN LUAR BIASA - The conclution

October 17, 2009 Ex-odinary Meeting was held in D'Palma Hotel. Which attended by most of the reprentetive eccept Serawak, they can't make it...I don't think so. The EGM ended merely Maghrib later on continue with dinner. Furnish with announcement from me .......'dengan ini saya ingin menyampaikan setinggi tinggi tahniah Cg. Adi yang telah menerima Bintang Kebesaran pada 10 Okt 2009 dari Kerajaan Melaka , Bintang DSMS, yang membawa gelaran Datuk, ini saya perkenalkan Datuk Adiwijaya bin Abdullah'. Denagan gemuruh dari hadirin meyambut dengan tepukan. Mereka seronok. Saya dihujani oleh kawan kawan yang berjabat tangan secara 'ada udang disebalik batu', ehm! ehm! ... bila kami pulak, sindir kawan kawan. Ini adalah satu penghurmatan kerajaan kepada aktivis silat. Ini bermakna atas tiket PSSGM dah 3 orang yang dapat gelaran Datuk. Saya sendiri (YDP Melaka), Datuk Yaakop (YDP Penang) dan Datuk Adiwijaya (YDP Kedah). Datuk Zainal Sakom tiket politik.
Ada yang tak puas hati maka 1 orang keluar diikuti 9 orang kuncu kuncu nya (mereka tak faham) pun sekali (kesian dia).

Walau bagaimana pun kita tetap orang silat, kita tetap turun gelanggang. Lepas nie program atau Kursus Gurulatih dan pelajaran PSSGM, termasuk luar negara pun kami pelawa. Tarikh dicadangkan 3, 4, 5 dan 6 Dis 2009 di Komplek Belia dan Sukan, Ayer Keroh, Melaka. Sistem bengkong anugerah, berigerah dan beligerah dah tak releven. Jangan nak berangan nak jadi 'Super Grandmaster' ( PSSGInternational) yang lebih hebat dari Mahaguru.
Apa tak nye!. Beri bengkong hitam keris pun tak khatam!. Dalam U-tube dah mula guna epal (ini cite lain). Sungguh memalukan dan yang menyampaikan pulak tak de rekod diHQ dia dah khatam keris apatah lagi khatam tombak.

Super Grandmaster ni tolonglah bangkitlah dari mimpi, sedarlah diri tu sape, muhasabahlah yang kamu nak harong, nak randok nak redah tu bukanlah anak sungai tetapi 'avalance' salji sejuk yang akan bertukar menjadi larva yang melegak.

Saya tak suka dengar ada orang menjanjikan gula gula yang manis tapi dapat kencing manis. Menjanjikan coklat tapi terkulat kulat. Janji juta, juta dan juta tapi auta.

No comments: